جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۲۰:۴۹

افزایش اسکله‌های عمومی و نفتی در بندر انزلی

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از افزایش اسکله‌های عمومی و نفتی در بندر انزلی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، سید‌علی نعیمی در بندر انزلی با اشاره به ویژگی‌های این بندر اظهار کرد: بندر انزلی مدرن‌ترین و مجهزترین بندر حاشیه دریای خزر است. وی واقع‌شدن بندر انزلی در محدوده منطقه آزاد انزلی و کریدور شمال‌ و جنوب را از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بندر انزلی عنوان کرد و افزود: این ویژگی‌ها امکانات خاصی را برای صاحبان کالا، تجار و سرمایه‌گذاران فراهم آورده است. مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به ساخت ترمینال سوختی در بندر انزلی تصریح کرد: می‌توان با ایجاد این ترمینال در بندر انزلی سالانه یک‌ میلیون تن مواد سوختی از بنادر حاشیه خزر را تحویل گرفت و ترانزیت کرد. وی حمل و نقل دریایی را از اهمیت زیادی دانست و یادآور شد: فعالیت‌های حمل و نقل دریایی موجب شکوفایی می‌شود و در این بین فعالیت دریایی گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است.

نعیمی متذکر شد: با ایجاد جاذبه‌های گردشگری از طریق کشتی مسافری نقش بندر انزلی در مناسبات جذب گردشگر افزایش می‌یابد و موجب رونق اقتصادی می‌شود. وی وجود 10 پست اسکله در بندر انزلی، 20 دستگاه تجهیزات راهبردی، 14 دستگاه ریلی ساحلی با ظرفیت 15 تن، 44 دستگاه کشنده و... را از مزایای منحصربه‌فرد بندر انزلی عنوان کرد. مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان خاطرنشان کرد: بندر انزلی اکنون یکی از مهم‌ترین بنادر دریای خزر و پایلوت کریدور شمال‌ و جنوب است و جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد. وی از سرمایه‌گذاری حدود 300 میلیارد تومان برای افزایش محوطه‌های بندری و تعداد اسکله‌های عمومی، کانتینری و نفتی با مشارکت بخش‌خصوصی در بندر انزلی خبر داد. نعیمی با اشاره به اینکه چندین پروژه با مشارکت بخش‌خصوصی در دست برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها ساخت سیلوی غلات، انبارهای اختصاصی، سایت سوخت‌ و روغن است و آمادگی همکاری با بخش‌ خصوصی در بندر انزلی وجود دارد.



  کد خبر : 561
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :